سلامت بانوان و مواد مغذی

سلامت بانوان و مواد مغذی

برخی از دکتر های مطرح جهان بر این باور هستن که بیشتر زنان جهان اطلاعات کافی در مورد بدن خود ندارند.
این پزشکان نسبت به افزایش اطلاعات عمومی زنان در مورد بدن خود بسیار حساس بوده و در برخی از موارد قبل از مداوا و هر گونه تجویزی از بیماران خود خواهش می کنند که اطلاعات خود را نسبت به بدن خود افزایش دهند.

یکی از مهمترین این موارد نداشتن برخی از مواد مغذی مانند ویتامین دی است.

ویتامین دی با نور خورشید تامین می شود و نمی توان منبع دیگری برای آن در نظر گرفت.

این ویتامین به راحتی و به رایگان قابل تامین است فقط کافی است که بانوان مقداری از روز را در معرض نور خورشید باشند.

یکی دیگر از مواد مغذی و کاربردی برای بدن بانوان که به صورت پیش فرض برای آن ها وجود ندارد
آهن است که به عوان یکی از کاربردی ترین مواد مغذی در بدن باید از بیرون تامین شود.

خانم ها به علت عادت ماهانه خود در هر ماه مقدار زیادی خون خود را از دست می دهند یا در هنگام بارداری مقداری از آهن بدن خود را از دست می دهند و دچار کمبود آهن می شوند.

سلامت بانوان و مواد مغذی

متاسفانه خانم هایی که با رژیم های غذایی نادرست گوشت قرمز را از سبد غذایی خود حذف کرده اند
نسبت به تامین آهن بدن خود دچار کمبود می شوند و به مشکل بر می خورند.

بهتر است برای رسیدگی بیشتر به خود رژیم غذایی کامل داشته باشید.

کمبود آهن بیماری ها و اختلالاتی را در شخص به وجود می آورد که از جمله می توان به
کمبود انرژی، سردرد های میگرینی، ریزش و نازکی مو های بدن، و … اشاره کرد.

برای هر زنی لازم است که در رژیم غذایی خود گوشت گوساله، ماهی، مرغ، عدس، لوبیا و نخود فرنگی را قرار بدهد.

برای اینکه از سلامتی کامل برخوردار باشید باید قبل از بیمار شدن اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .